L’aprenentatge de llengües en contextos multilingües centra la 9a edició de l’Spring Research Conference de UIC Barcelona

Summary

Prop de setanta persones van participar en aquest seminari anual de recerca organitzat per l’Institute for Multilingualism, del Departament de Lingüística Aplicada de UIC Barcelona. Aquest any, la temàtica de la novena edició del seminari ha estat la difusió de la recerca sobre l’aprenentatge de llengües en contextos multilingües 

Date
Lego
Text

Amb el títol “Language Learning in Multilingual Contexts”, la jornada va tenir lloc el 22 de març passat al Campus Sant Cugat, amb participants de països de tot el món, com el Regne Unit, Alemanya, Finlàndia, l’Índia, el Japó o el Canadà. Es tracta d’un seminari que impulsa un intercanvi multicultural de punts de vista en relació amb la recerca lingüística.

En aquesta ocasió, l’objectiu principal de la jornada era la difusió de la recerca sobre l’aprenentatge de llengües en contextos multilingües. Judit Kormos, de la Universitat de Lancaster, i Darío Luis Banegas, de la Universitat d’Edimburg, van impartir les dues ponències principals del seminari.

Durant la seva ponència, Judit Kormos va tractar la igualtat d’oportunitats dels estudiants amb neurodiversitat, a l’hora d’accedir a l’aprenentatge lingüístic. A la sessió de la tarda, Darío Luis Banegas va plantejar el dubte de si s’està preparant correctament el professorat per a l’ensenyament de llengües en i per a contextos multilingües.

L’Institute for Multilingualism del Departament de Lingüística Aplicada organitza, des de fa gairebé deu anys, l’Spring Research Conference. Aquesta jornada de conferències ha anat creixent amb el pas de les edicions fins a esdevenir una trobada internacional que pren com a tema central la difusió de la recerca lingüística i que, aquest any, ha aprofundit en la diversitat multicultural. 

Highlighted
0
Section
Image
spring_seminar
0